10. kesäkuuta 2014

Honeymoon in Koh Samui

Aloitan päivittelyn häämatkasta - emme vielä ole saaneet hääkuvia kuvaajaltamme ja haluaisin mieluiten näyttää parhaammat puolet häistämme enkä välttämättä käyttää ystäviltä saatuva kännykkä- tai pokkarikuvia.

Palasimme ihanalta häämatkaltamme siis viime torstaina ja kieltämättä minulle on ainakin tullut lievä post-honeymoon depressio. ;-) Loma oli ihana ja ainutlaatuinen.   . Saimme nauttia toistemme seurasta, rentoutua auringossa sekä siemailla drinkkejä resortin rannalla. Totesimme lomalla, että pelkästään häämatkan takia suosittelemme kaikille avioitumista!

Lähdimme siis Intian vastaanoton (tästä siis lisää erillisessä postauksessa) jälkeisenä aamuna kohti Koh Samuita. Vasta kun istahdimme koneeseen, pääsimme lomatunnelmiin - vihdoin häämatkalle! Ennen häitä vietimme siis aikaa sulhon vanhempien kanssa täällä Helsingissä, ja häiden jälkeen kiersimme Mumbaita omien vanhempieni kanssa. Nyt, Bangkok Airwaysin koneessa, saimme ensimmäisen kerran olla oikeasti kahdestaan!

Hotellivalinta osui nappiin.. Koh Samuin Sala Samui -resort oli paratiisi maan päällä. Saapuessamme hotelliin saimme virkistävät viileät pyyhkeet käsillemme ja ihanan kylmän drinkin. Villassamme oli oma pieni uima-allas, jossa uimme vähintään kolme kertaa päivässä. Hotelli oli muistanut väsyneitä häämatkalaisia ihanilla yllätyksillä... kylpy, kuplivaa, tuoreita mangoja ja suklaata.

Hotelli oli siis rauhallisella Choeng Mon rannalla, noin 5 minuutin ajomatkan päässä vilkkaammalta Chaweng Beachilta. Hotellimme oli rannan viimeinen hotelli, joten saimme nauttia todellisesta rauhasta ilman turistien massaa. Lisäksi toukokuu on low season -aikaa Thaimaassa, joten Koh Samuilla oli ylipäänsäkin vähemmän turisteja kuin talvikautena. Low season näkyi myös hierontojen hinnoissa - joka paikassa näkyi erikoistarjouksia. Sadekausi oli jo alkanut Bangkokissa, mutta Koh Samuilla ei onneksi satanut kuin pariin otteeseen, ja yleensä yöllä. Ukkonen ja salamat kuitenkin näyttäytyivät joka ilta taivaanrannassa ja loivat lisää tunnelmaa pimeisiin iltoihin.

Koh Samui

Viivyimme Sala Samuin resortissa viikon. Sinä aikana lähinnä makasimme hotellin uima-altaalla tai hiekkarannalla. Parina päivänä vuokrattiin skootteri ja ajettiin jollekin läheiselle nähtävyydelle - temppeleille, tiikerifarmille tai suurempiin turistikeskittymiin. Loppuvaiheissa lomaa käytiin päiväreissulla Ao Thang Marine Park -luonnonpuistossa, jossa snorklailtiin, vierailtiin kalastajakylässä ja käytiin katsomassa saaren keskellä olevaa hohtavan vihreää järveä.

Olimme tietysti myös varanneet meille romanttisen kynttiläillallisen rannalla. Meille pystytettiin valkoinen teltta, jota ympyröi kynttilämeri. Henkilökohtainen tarjoilija palveli meitä koko illan ja kärsivällisesti otti lisää kuvia meistä rannalla.

Viikon jälkeen jouduimme sanomaan hyvästi paratiisille, ja lähtemään kohti Bangkokia. Vietimme Bangkokissa kaksi yötä ja lähinnä shoppailimme mielettömissä ostoskeskuksissa. Onneksemme juuri ennen lomaa alkanut sotilasvallankumous ei vaikuttanut turistien elämään mitenkään Koh Samuilla eikä Bangkokissa. Näimme loman aikana kaksi sotilasta, nekin myöhään illalla Bangkokin keskustan tien varrella.

Loman jälkeen on kieltämättä tullut pieni haikeus - ihana häämatkamme on ohi ja edessä taas normaali arki. Hääsuunnittelutkin ovat ohi ja syksyksi pitäisi keksiä jotain uutta, muutenhan sitä tylsistyy täysin!

1. oi miten upean näköistä! Voi kumpa mekin päästäisiin johonkin lomalle <3

2. Ihan mielettömän ihanan kuuloinen ja näköinen häämatka! Onneksi teidän kohteissa oli rauhallista. Kyllä tuolla on kelvannut köllötellä ja nauttia olostaan ja toisistaan.

3. Paikka oli tosiaan aivan upea. Jos joku miettii Koh Samuita häämatkakohteena, suosittelen tätä resorttia! :-)

4. Näyttää juuri sopivalta paikalta häämatkalle :).

5. Voi kuulostaa aivan ihanalta. Me olimme Koh Samuilla pari kesää sitten ja tykästyin kyllä kovin. Ah, teillä on ollut ihana reissu. <3